• Кошик порожній!

  • Кошик порожній!

Тюнінг двигуна A16DMS (A16D3)

Двигун F16D3 розроблений на початку 2000-х років, на тому ж самому блоці, що і F14D3 або F18D3. Фактично це копія опельовського мотора Z16XE (2001 роки), параметри КШМ ідентичні, багато деталей взаємозамінні. Присутній відомий клапан EGR, який діє за принципом повернення в циліндри відпрацьованих газів для остаточного їх допалювання і тим самим знижуючи токсичність вихлопу. Ця система, від неякісного палива, має властивість загажівать, утворюється нагар і ваш двигун F16D3 перестає їхати. Лікується це відключенням даної системи,
В іншому, мотор один в один повторює малооб'ємного побратима F14D3, всі ті проблеми з нагаром на клапанах, підтікання масла через прокладку клапанної кришки, вихід з ладу термостата і інші, залишилися і нікуди діватися не збираються. На моторах після 2008 року, проблема з клапанами була вирішена, все інше нікуди не поділося. У 2008 році мотор отримав развите у вигляді F16D4 із змінними фазами газорозподілу і більш високою потужністю.

Техничні характеристики A16DMS (F16D3) зібрані в таблицю:

Максимальний крутний момент, Н*м (кг*м) за об./хв. 104 Нм (3400 об/хв)
145 Нм (3400 об/хв)
145 Нм (3800 об/хв)
145 Нм (4200 об/хв)

Максимальная мощность,

л.с. (кВт) при об./мин.

105 / 6000

107 / 6200 

Блок циліндрів чавунний R4
Головка блока цилиндров алюмінієва 16v
Діаметр циліндра 79.0 мм
Хід поршня 81.5 мм
Ступінь стиснення 9.5 : 1
Ресурс ДВС примерный ресурс 300 000км

Тюнінг двигуна F16D3

Чіп тюнінг

Повторимося ще раз, що даний, 1.6 літровий двигун, це копія F14D3, зі збільшеними циліндрами і ходом поршня, тобто всі ті напрацювання, що застосовувалися на 1.4 літровий мотор, можуть бути застосовні і тут. Без будь-яких суттєвих доробок, чіпувати двигун сенсу немає, прибавка в 5-8 к.с. буде маловідчутною.

За великим рахунком потрібно ставити спортивні розподільчі вали, наприклад з фазою 275 і підйомом 9,75 (сток 244 фаза, і підйом 8,5 мм). У комплекті беремо розрізні шестерні, які дозволять нам налаштувати запалювання більш точно. Також замовляємо вихлоп павук 4-2-1, а краще 4-1 і тільки тоді робимо прошивку.

Все це на виході дасть близько 125 к.с., але якщо і цього мало, тоді приступаємо до портінгу ГБЦ - збільшуємо впускні і випускні канали, прибираємо гострі кромки, шліфуємо канали, а в ідеалі підбираємо збільшені клапани.

Портінг ГБЦ і полегшення ГРМ

Якщо хочеться більшого - рухаємося далі.

Канали в даному двигуні зроблені досить грамотно і цілком достатні під стандартні впускні і випускні колектора. Єдине, що варто доробатать в такому випадку - прибрати сходинку в каналі, що залишається після фрезерування сідла клапана (трохи нижче власне сідла клапана). Далі допрацьовуємо клапана. Суть доопрацювання зводиться до зменшення ваги клапана шляхом проточки переходу ніжки в головку клапана.

Доопрацьовані (полегшені) клапани двигуна A16DMS (впуск)

Доопрацьований впускний клапан важить 36г, випускний - 33г.

Для закріплення результату також рекомендуємо встановлювати титанові тарілки клапанів, які легше стандартних - 7,3г проти 13г у стандартної тарілки.

Титанові тарілки клапанів двигуна A16DMS

Дані доопрацювання дозволять трохи розвантажити ГРМ і поліпшити наповнюваність циліндрів.

Далі, при бажанні, встановлюємо спортивний розподільчий вал (з більш широкими фазами і підйомом клапана) - хоча б з фазою 276 і підйомом 10,6мм (сток 244 фаза, і підйом 8,5 мм). Тут, можливо, стануть в нагоді титанові тарілки з розпуском, щоб зберегти міжвиткову відстань пружини клапана в потрібних межах.

У цьому випадку бажано встановити спортивний ресивер і вихлоп 4-1.

Розточування A16DMS (F16D3) до 1.8 літра

Далі можна працювати з блоком - зайнятися установкою колінчастого валу від F18D3 (з ходом 88.2 мм) в мотор F16D3, точимо циліндри на +1.5 мм, ставимо відповідні шатуни і поршні зі зміщенням пальця, це перетворює мотор в звичайний 1.8 л. двигун. Після розточування мотор їде помітно краще, на валах і вихлопі дає більше 145 к.с.

Не варто забувати і про полегшення шатунно-поршневої групи - полегшувати там є куди! Знімаємо зайвий метал з шатунів, ставимо полегшені поршневі пальці.

Що стосується полегшення маховика - це річ потрібна, але не обов'язкова. Точніше так: якщо спортивні вали не ставляться - полегшувати немає сенсу. Якщо вали в планах є - тоді це зробити вкрай бажано. Однак варто пам'ятати про те, що чавунний стоковий маховик бажано полегшувати, не олблячи в ньому наскрізних отворів і навіть таким чином полегшену деталь не варто крутити вище 7000, так як є ймовірність, що його просто розірве. Якщо в планах щось більше, ніж покрещений стоковий двигун - замінюємо маховик на сталевий!

Ну і наостанок вкрай бажано відбалансувати колінвал разом зі шківом, маховиком і корзиною зчеплення!

КПП

В даному випадку підійде під свап С418 від Opel Corsa D

Компресор і турбіна A16D3 (F16D3). Дуємо до 200 к.с.

Ми такого роду інформацією поки що не маємо. Однак з різних джерел відомо, що надути можна до 200 к.с. На відміну від аналогічного 1.4 л. мотора, наш 1.6 літровий двигун, при будь-якому тюнінгу буде потужніший в середньому на 15%. Але під турбу треба буде робити все трохи інакше!