• Кошик порожній!

  • Кошик порожній!

Двигун A15MF

A15MF, як і його попередник G15MF - рядний 4-х циліндровий двигун, але вже з двома розподільними валами (DOHC), 16-ю клапанами (по 4 на циліндр) і електронної катушечной системою запалювання. З'явився він у 2002 році і знайшов досить більшу популярність серед автолюбителів як простий і невибагливий агрегат. Ресурс двигуна цілком може досягти 700 000 км між капремонтами.

Потужність даного силового агрегату зросла до 90 к.с. (66 кВт) на 4800 об / хв. Максимальний крутний момент - 137 Нм при 3600 об / хв. Конструкцію мотора можна визначити як длинноходную - діаметр циліндра - 76,5 мм, хід поршня - 81,5 мм. Це дозволило добитися мінімальної витрати палива і оптимальної тяги з низьких оборотів.

Виробник рекомендує обслуговувати двигун A15MF за наступним графіком:

  • Стан приводних ременів рекомендовано перевіряти кожні 20 тисяч кілометрів. Після 4 років експлуатації ремені бажано замінити, так як за цей час гума може «задубіти» і ремінь обірветься, що призведе до того, що ви залишитеся без гідропідсилювача або генератора;
  • Ремінь ГРМ рекомендується міняти після 100 тис.км. пробігу, але для власного спокою краще поставити новий на пробіг в 60 тисяч кілометрів. Варто відзначити, що A15MF гніт клапана, і якщо допустити обрив паса ГРМ, то потім буде потрібно дорогий капремонт двигуна. Однак, якщо при складанні зробити правильні Цековки в порушених - ксть вероятноть, що Вам вдасться вберегти клапана;
  • Заміна охолоджуючої рідини проводиться кожні 4 року, також слід стежити за станом патрубків системи охолодження. Ресурс помпи - в середньому 60000 км, в ході планових ТО бажано перевірити помпу на люфти і оглянути на наявність патьоків;
  • Свічки запалювання рекомендується міняти кожні 50 тисяч кілометрів. Інакше можуть виникнути пробої запалювання, а також буде забезпечений поганий запуск в холодну пору року. Збільшений зазор на свічках може привести в непридатність котушки запалювання;
  • Всі фільтруючі елементи рекомендується міняти раз на рік. Дане правило дозволить зберегти чистоту паливної системи. Якщо не замінити повітряний фільтр вчасно, то він почне пропускати пил, це призведе до підвищеного зносу ЦПГ
  • Заміну масла коштує виробляти кожні 10 000 км. Нехтування цим правилом викличе утворення масляного нальоту на стінках двигуна. Ще порушення інтервалів заміни масла може привести до закупорки маслоканалов, а це в свою чергу призведе до моментального зносу двигуна. Варто зазначити, що даний двигун, завдяки використанню гидрокомпенсаторов, взагалі дуже чутливий до якості масла і несвоєчасна його заміна можения привести до серйозних наслідків.

Тюнінг A15MF

Силовий агрегат дуже популярний. Завдяки цьому на нього можна знайти практично будь-який тюнінг. Від самих різних розподілвалів до турбін і багатодросельним вузлів. Є два варіанти тюнінгу силового агрегату - «атмо» і «турбо».

Для побудови «злого» атмо-мотора необхідно:

Роботи по ГБЦ:

  • зробити портінг ГБЦ для поліпшення продувки;
  • знизити ГБЦ шляхом фрезерування для збільшення ступеня стиснення;
  • встановити «злі» розподільні вали;
  • встановити Т-образні, а краще ще і збільшені клапана;
  • реалізувати 4-дросельний впуск;
  • побудувати прямоточну вихлопну систему;
  • замінити ЕБУ на «Січ» - потрібно для гнучкої і зручної настройки двигуна;

Роботи по Блоку циліндрів:

  • розточуємо циліндри в 79.0 мм.рт.ст. (під поршень A16DMS) - подучается обсяг близько 1,6 л .;
  • Максимально людегчаем шатуни, поршні і колінчастий вал;
  • Робимо полегшений маховик;

Все це дружненько балансуємо - спочатку порізно (шків, колінвал і маховик), а потім всі разом з кошиком зчеплення.
Такий варіант тюнінгу дозволить додати двигуну 30-40 кінських сил. І якщо не старатися, то на ресурсі особливо критично це не позначиться. За великим рахунком, ми надаємо двигуну конфінурацію наближену до його наступнику A16DMS.

Якщо ви захотіли зібрати турбо-мотор, вам буде потрібно:

  • зробити портінг ГБЦ для поліпшення продувки;
  • знизити ступінь стиснення шляхом установки товстої прокладки ГБЦ, або можна встановити турбо-поршні;
  • підібрати турбіну для мотора;
  • реалізувати кріплення турбіни до випускного колектора;
  • налагодити мастило та охолодження нагнітача;
  • розмістити і закріпити під капотом інтеркулер, пайпінгі, блуофф;
  • замінити ЕБУ на «Січ»;
  • підібрати паливні форсунки і насос;
  • грамотно налаштувати двигун на зібраної конфігурації.

Турбо-тюнінг дозволить додати мотору близько 90 кінських сил.

Зусилля затягування різьбових з'єднань (для довідки):

свічка - 31 - 39 Нм

маховик - 62 - 87 Нм
болт зчеплення - 19 - 30 Нм

Кришка підшипника - 68 - 84 Нм (корінної) і 43 - 53 Нм (шатунний)

головка циліндрів - три стадії 20 Нм, 69 - 85 Нм + 90° + 90°
Обороти ХХ: 750 - 800 хв-1

Коментарі

Ще ніхто нічого не написав, ви можете стати першими!

Написати коментар [відмінити відповідь]