• Кошик порожній!

  • Кошик порожній!

Азотація та її роль у збільшенні міцності деталі

Азотацією, або Нітроцементацією називається процес хіміко-термічної обробки, при якому відбувається одночасне насичення поверхневих шарів сталевих виробів вуглецем і азотом в газовому середовищі. Процес здійснюють в газовій суміші з вуглецевмісного газу і дисоційованого аміаку при 850 ... 870 ° С, час витримки від 2-х до 10 годин, товщина одержуваного шару становить 0,2 ... 1 мм. Після нітроцементації деталі загартовують і потім піддають низькотемпературному відпуску при 160 ... 180 ° С. Твердість поверхневого шару 60 ... 62 HRC. У газову суміш входять ендогаз, до 13% природного газу і до 8% аміаку. Як карбюризатора використовують рідкий триетаноламін.

На практиці це нам діє посилену стійкість до зношування і стирання, а також підвищену твердість і як наслідок – більш тривалу роботу деталі. Наприклад, клапани з азотованими ніжками мають ресурс приблизно на 30% більший ніж звичайні за аналогічних умов і такі виробники як AMP рекомендують встановлювати їх в першу чергу на двигуни, які пацюють на зрідженому газі (метан чи пропан-бутанова суміш).

Вочевидь, виникає питання – як же відрізнити дійсно азотовану деталь від звичайної? Насправді, окрім всіляких фізико-хімічних тестів, це можна зробити навіть візуально. Так, ніжки азотованих клапанів (дивіться фото нижче – зліва) відрізняються тим, що вони матові і мають графітове забарвлення. На відміну від них, звичайні клапани мають ніжки світлого кольору, глянцеві і з “металевим” відблиском. 

У нас на сайті ви зможете знайти обидва варіанти клапанів у якісному виконанні для двигунів різних марок автомобілів, а також модифіковані деталі – для тюнінгу. 

Коментарі

Ще ніхто нічого не написав, ви можете стати першими!

Написати коментар [відмінити відповідь]